ISO słownik Terminy dotyczące oceny zgodności Ocena zgodności Ocena zgodności przez stronę pierwszą Ocena zgodności przez stronę drugą Ocena zgodności przez stronę trzecią Jednostka oceniająca zgodność Jednostka akredytująca System oceny zgodności Program oceny zgodności/ Plan oceny zgodności Dostęp/ Dostęp do systemu lub programu Uczestnik/ Uczestnik systemu lub programu Członek/ Członek systemu lub programu Zasada podejmowania decyzji Terminy dotyczące jakości Jakość Wymaganie Klasa Zadowolenie klienta Zdolność Kompetencje Wyspecyfikowane wymaganie Szkolenie Wymaganie jakościowe Wymaganie prawne Wymaganie regulacyjne Terminy dotyczące zarządzania System System zarządzania System zarządzania jakością Polityka Cel jakościowy Zarządzanie Najwyższe kierownictwo Zarządzanie jakością Planowanie jakości Sterowanie jakością Zapewnienie jakości Doskonalenie jakości Ciągłe doskonalenie Skuteczność Efektywność Konsultant systemu zarządzania jakością Zaangażowanie Zobowiązanie Organ właściwy w zakresie konfiguracji Arbiter Doskonalenie Zarządzanie konfiguracją Nadzorowanie zmian Działanie Zarządzanie projektem Obiekt konfiguracji Wizja Misja Strategia Cel Polityka jakości Efekt działania Terminy dotyczące organizacji Organizacja Struktura organizacyjna Infrastruktura Środowisko pracy Klient Dostawca Strona zainteresowana/ Interesariusz Umowa Kontekst organizacji Zewnętrzny dostawca Rozjemca Stowarzyszenie Laboratorium Terminy dotyczące procesu i wyrobu Proces Wyrób Przedsięwzięcie Projektowanie i rozwój Procedura Obiekt Projekt Pozyskanie kompetencji Informacja o konfiguracji wyrobu Wyjście/ dane wyjściowe Usługa Terminy dotyczące właściwości Właściwość Właściwość jakościowa Niezawodność Identyfikowalność Innowacja Czynnik ludzki Konfiguracja Konfiguracja odniesienia Bezstronność Terminy dotyczące zgodności Zgodność Niezgodność Wada Działanie zapobiegawcze Działanie korygujące Korekcja Przeróbka Przeklasyfikowanie Naprawa Likwidowanie Zezwolenie Zgoda na odstępstwo Możliwość doskonalenia Przyczyna Zobowiązania dotyczące zgodności Terminy dotyczące dokumentacji Informacja Dokument Specyfikacja Księga jakości Plan jakości Zapis Instrukcje pracy Formularz Dane System informacyjny Udokumentowana informacja Plan zarządzania projektem Opis statusu konfiguracji Określony obszar Terminy dotyczące badań Dowód obiektywny Kontrola/ Inspekcja Badanie Weryfikacja Walidacja Proces kwalifikowania Przegląd Porównania międzylaboratoryjne Porównania wewnątrzlaboratoryjne Badanie biegłości Terminy dotyczące audytu Audyt Program audytów Kryteria audytu Dowód z audytu Ustalenia z audytu Wniosek z audytu Klient audytu Audytowany Audytor Zespół audytujący Ekspert techniczny Plan audytu Zakres audytu Kompetencje audytora Cel audytu Raport z audytu Audyt połączony Audyt wspólny Przewodnik Obserwator Terminy dotyczące zapewnienia jakości procesów pomiarowych System zarządzania pomiarami Proces pomiarowy Potwierdzenie metrologiczne Wyposażenie pomiarowe Właściwość metrologiczna Funkcja metrologiczna Pomiar Terminy dotyczące klienta Tworzenie systemu zarządzania jakością Informacje zwrotne Reklamacja Obsługa klienta Kodeks postępowania dotyczący zadowolenia klienta Spór Terminy z zakresu oceny zgodności dotyczące wyboru i określenia Pobieranie próbek Badanie Kontrola/ Inspekcja Ocena równorzędna Określanie Terminy z zakresu oceny zgodności dotyczące przeglądu i atestacji Atestacja Zakres atestacji Deklaracja Certyfikacja Akredytacja Terminy z zakresu oceny zgodności dotyczące nadzorowania Nadzór Zawieszenie Cofnięcie/ Uchylenie Odwołanie Skarga Terminy dotyczące oceny zgodności i ułatwienia handlu Dopuszczenie Autoryzacja Organ autoryzujący Równoważność/ Równoważność wyników oceny zgodności Uznawanie/ Uznawanie wyników oceny zgodności Akceptacja/ Akceptacja wyników oceny zgodności Porozumienie jednostronne Porozumienie dwustronne Porozumienie wielostronne Grupa porozumienia Wzajemność Jednakowe krajowe Traktowanie krajowe Jednakowe traktowanie krajowe Terminy dotyczące zarządzania ryzykiem Ryzyko Zarządzanie ryzykiem Struktura ramowa zarządzania ryzykiem Polityka zarządzania ryzykiem Nastawienie do ryzyka Plan zarządzania ryzykiem Właściciel ryzyka Proces zarządzania ryzykiem Ustalenie kontekstu Kontekst zewnętrzny Kontekst wewnętrzny Komunikacja i konsultacje Interesariusz Ocena ryzyka Identyfikacja ryzyka Źródło ryzyka Zdarzenie Następstwo Prawdopodobieństwo Profil ryzyka Analiza ryzyka Kryteria ryzyka Poziom ryzyka Ewaluacja ryzyka Postępowanie z ryzykiem Środek kontroli Ryzyko rezydualne Monitorowanie Szansa Zagrożenie Terminy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy Bezpieczeństwo i higiena pracy Cel ogólny zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Cel szczegółowy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Identyfikacja zagrożenia Monitorowanie aktywne Monitorowanie reaktywne Ocena ryzyka zawodowego Podwykonawca Polityka bezpieczeństwa i higieny pracy Poważna awaria Ryzyko zawodowe Stanowisko pracy System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Zagrożenie Zagrożenie znaczące Zdarzenie potencjalnie wypadkowe Terminy dotyczące środowiska Środowisko Aspekt środowiskowy Wpływ na środowisko System zarządzania środowiskowego/ EMS Cel środowiskowy Efekty działalności środowiskowej Polityka środowiskowa Zadanie środowiskowe Zapobieganie zanieczyszczeniom Warunki środowiskowe Terminy dotyczące bezpieczeństwa żywności Bezpieczeństwo żywności Łańcuch żywieniowy Zagrożenie bezpieczeństwa żywności Polityka bezpieczeństwa żywności Wyrób gotowy Schemat procesu Środek nadzoru Program wstępny (PRP) Operacyjny program wstępny / Operacyjny PRP Krytyczny punkt kontroli (CCP) Wartość krytyczna Aktualizacja