Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Wymaganie

eng: requirement 

Definicja 

potrzeba lub oczekiwanie, które zostały ustalone, przyjęte zwyczajowo lub są obowiązkowe 1) 

Komentarz 

  • Przyjęte zwyczajowo” oznacza, że istnieje zwyczaj lub powszechna praktyka organizacji i stron zainteresowanych uwzględnienia rozpatrywanej potrzeby lub oczekiwania. 
  • Wymaganie wyspecyfikowane to takie, które jest ustalone, na przykład w udokumentowanej informacji. 
  • Do wskazania specyficznego rodzaju wymagania, np. wymagania dotyczącego wyrobu, wymagania dotyczącego zarządzania jakością, wymagania dotyczącego klienta, wymagania jakościowego można zastosować kwalifikator. 
  • Wymagania mogą być stawiane przez różne strony zainteresowane lub przez samą organizację. 
  • Dla osiągnięcia wysokiego poziomu zadowolenia klienta może być konieczne spełnienie oczekiwania klienta, nawet jeśli nie jest ono określone, ani ogólnie dorozumiane, ani obowiązkowe. 
  • Jest to jeden ze wspólnych terminów i podstawowych definicji dla norm ISO dotyczących systemów zarządzania podanych w Załączniku SL skonsolidowanego Suplementu ISO do Dyrektyw ISO/IEC, Część 1. Oryginalna definicja została zmodyfikowana poprzez dodanie powyższych komentarzy do hasła od 3 do 5. 

1) EN ISO 9000:2015 pkt 3.6.4