Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Program audytów

eng: audit programme 

Definicja 

zestaw jednego lub wielu audytów zaplanowanych w określonych ramach czasowych i mających określony cel 1) 

Komentarz 

  • Program audytów obejmuje wszystkie działania niezbędne do zaplanowania, zorganizowania i przeprowadzenia audytów. 
  • Program audytu bierze pod uwagę ważność procesów i audytowanych obszarów, jak też wszelkie działania aktualizujące, wynikające z poprzednich audytów. 
  • Ramy czasowe określają przedział czasu (kwartalny, półroczny, roczny, kilku letni) w jakim proces audytu ma być zrealizowany. 
  • Cele ukierunkowują planowanie i prowadzenie audytów. Najczęściej związane są z 2): priorytetami zarządzania; komercyjnymi zamierzeniami; wymaganiami systemu zarządzania; wymaganiami prawnymi i kontraktowymi; potrzebami oceny dostawców; wymaganiami klientów; potrzebami innych stron zainteresowanych; potencjalnym ryzykiem dla organizacji. 
  • Cele audytu 3) określają, co należy osiągnąć w następstwie audytu, i mogą obejmować: 
  • określenie zakresu zgodności audytowanego systemu zarządzania, lub jego części, z kryteriami auditu; 
  • określenie zakresu zgodności działań, procesów i wyrobów z wymaganiami i procedurami systemu zarządzania; 
  • ocenę zdolności systemu zarządzania do zapewnienia zgodności z wymaganiami prawnymi i wynikającymi z umów, a także innymi wymaganiami, do których organizacja jest zobowiązana; 
  • ocenę skuteczności systemu zarządzania w osiąganiu określonych celów; 
  • identyfikację obszarów potencjalnego doskonalenia systemu zarządzania. 

1) EN ISO 9000:2015 pkt 3.13.2 
2) EN ISO 19011:2002 pkt 5.2.1 
3) EN ISO 19011:2011 pkt 5.4.2