Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Niezgodność

eng: nonconformity 

Definicja 

Niespełnienie wymagania 1) 

Komentarz 

  • Może być związane z niespełnieniem określonych wymagań związanych z normami, dokumentacją jakości, przepisów prawnych, wymagań stron kontraktu czy wymagań klienta oraz innych zainteresowanych stron 2) 
  • Jako niezgodność można potraktować tylko to, co faktycznie zostało stwierdzone, czyli poparte dowodem obiektywnym. 
  • Jeżeli nie ma dowodu z auditu – nie ma niezgodności. Jeżeli jest dowód – musi być udokumentowany jako niezgodność, zamiast łagodzenia go przy pomocy innej klasyfikacji (np. „spostrzeżenia”, „możliwości do doskonalenia”, „zalecenia”, itd) 
  • Opisywanie niezgodności w systemie zarządzania: 
  • WYMAGANIE + BŁĄD + DOWÓD 
  • WYMAGANIE, którego błąd dotyczy 
  • BŁĄD – opis niespełnionego wymagania 
  • DOWÓD – zapis, stwierdzenia faktu lub inne informacje, które są istotne dla kryteriów audytu i możliwe do zweryfikowania. 
  • przykład WYMAGANIE: 9001:2008 pkt 8.2.1 BŁĄD: Nie wszyscy specjaliści ds. marketingu przeprowadzili badanie satysfakcji klienta względem klientów, którymi się opiekują. DOWÓD: Rejestr badań satysfakcji klientów. 

1) EN ISO 9000:2015 pkt 3.6.9 
2) niezgodność